Redcord Clinic behandler de fleste plager i kne – og fotplager, eksempler på slike er:

• Artrose/slitasje kne
  • Meniskskader/plager
  • “Jumpers’ knee”/ hopperkne
  • “Runners knee”/ løperkne
  • Patellofemoralt smertesyndrom
  • Beinhinnebetennelse
  • Akillesplager/tendinitt
  • Mortons nevrinom
  • Overpronasjon
  • Vondt under foten

Dersom du har fått en av disse “diagnosene”, vil du hos oss få en grundig innføring i hva dette innebærer. Årsakene til at plagene oppstår kan være mange, men ofte skyldes det overbelastning, feilbelastning eller inaktivitet. Studier viser at hjernen begrenser signalstrømmen til muskulatur ved smerte eller lengre tids inaktivitet. Dette kan sette noen muskler ut av spill, påvirke det naturlige samspillet mellom muskelgruppene og medføre smerte og nedsatt funksjon.

Hvorfor velge Neurac behandling til å bedre dine kne- og fotplager?

Neurac slyngebehandling utfordrer muskelsamspillet. Målet er å igangsette signalstrømmen til musklene slik at muskelsamspillet gjenopprettes og muskulaturen gjenvinner normal styrke, utholdenhet og funksjon. I mange tilfeller kan denne behandlingsformen føre til umiddelbar smertelette og forbedret funksjon, men ikke alltid. Uansett bør Neurac slyngebehandling følges opp over tid med spesialtilpasset trening i Redcord slyngesystem for å sikre langvarige bedring. Treningen kan foregå på klinikk, i treningsstudio eller hjemme.

Vi undersøker også føtter og tilpasser såler på klinikken. Les mer om om såletilpasning her.

Bestill time på: